Veelgestelde vragen

 

Algemeen

Waar komt de naam Bij-Keesje vandaan?
Anne-Claire was op zoek naar een naam die blijft hangen, het liefst gelinkt aan haar eigen naam. Haar vader heet Kees en haar doopnaam is Cornelia, dus het werd Bij Keesje. Een gezellige, oer-Hollandse naam.
 
Klik hier om ons team te ontmoeten!
 
Wat doen jullie aan duurzaamheid?
We proberen op verschillende wijze een steentje bij te dragen aan een beter milieu. De bestellingen via de Webshop worden in papier ingepakt en we verzenden de meeste producten in een onbedrukte kartonnen doos. Ook proberen we producten zo klein mogelijk in te pakken, om zo karton te besparen. Ook zijn brievenbuspakketjes milieuvriendelijker dan dat er een bezorger (met auto) deze moet komen brengen.
 
Hiernaast is er een maximum orderbedrag op de website ingesteld, om te voorkomen dat er grote bestellingen worden geplaatst in verschillende maten, waar de klant bij voorbaat van weet dat deze retour worden gestuurd. Mochten hier vragen over zijn, kan er telefonisch contact op worden genomen of een uitzondering worden gemaakt.
 

Bestelling & Betaling

Ik heb mijn bestelling niet goed af kunnen ronden en hierdoor heb ik niet betaald. Is mijn bestelling wel ontvangen?
Op het moment dat je de betaling niet hebt kunnen doen, is de status van je bestelling ‘wachten op betaling’. Je hebt dan nog 30 minuten om je bestelling op een juiste manier te kunnen afronden, anders wordt je bestelling geannuleerd. Je kan je bestelling alsnog betalen door een account aan te maken op de website. Als je daarna je bestelling bekijkt, kan je deze alsnog betalen. Ook als je nog geen account had, heeft het zin om een account aan te maken. Jouw account herkent hetzelfde e-mailadres en voegt daarna automatisch jouw bestelling toe, als deze onder hetzelfde e-mailadres geplaatst is.
Je kan een account aanmaken bovenaan de pagina, via het poppetje naast je winkelwagen.
 
Ik heb mijn bestelling geplaatst, maar geen orderbevestiging ontvangen?
Als het bedrag wel van je rekening is afgeschreven, is de bestelling bij ons geplaatst. Kijk in je spambox of de orderbevestiging daarin is terecht gekomen. Mocht je de orderbevestiging niet ontvangen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice. Dan gaan we dit voor je uitzoeken!
 
Kan ik zelf een gewenst bezorgmoment kiezen?
Helaas kan dit nog niet. Nadat je een bestelling geplaatst hebt, wordt deze zo snel mogelijk verzonden. Voor 16.00 besteld, is de volgende dag in huis. Wil je een bestelling later hebben, omdat je verwacht niet thuis te zijn? Dan moet je de bestelling plaatsen een dag voordat je in de gelegenheid bent om het pakketje aan te nemen.
 
Mijn kortingscode, cadeaukaart of tegoedbon werkt niet. Wat kan ik doen?
Een cadeaukaart of tegoedbon is maar één keer te besteden. Mocht je maar een deel van het bedrag gebruikt hebben, stuur ons dan een e-mail. Dan zoeken we dit voor je uit. Ook als de code helemaal niet werkt, laat het ons dan weten. Dan gaan we zorgen dat je de code alsnog kan gebruiken.
 
Via de track & trace code zie ik dat mijn bestelling bezorgd is, maar ik heb deze niet ontvangen. Wat nu?
Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Zolang Post NL aangeeft dat de pakketjes niet bezorgd zijn, ligt de verantwoordelijkheid bij ons. Als het pakketje bezorgd is, kunnen wij er helaas niets meer aan doen en zijn de kosten voor jou.
 
Kunnen twee bestellingen worden samen gevoegd?
Nee helaas kan dat niet. Er moet dan een nieuwe bestelling worden geplaatst. 
 

Producten

Komen uitverkochte items weer terug op voorraad?
Elke week hebben we nieuwe items in onze winkel en webshop. Om een steeds wisselende collectie te kunnen garanderen, hebben we maar een paar stuks op voorraad van elk item. Wij vinden het namelijk leuk als iedereen een unieke kledingkast heeft, in plaats van dat veel meiden met dezelfde items lopen. Is jouw favoriete item uitverkocht? Dan kan je altijd navragen of deze nog in de winkel in Barendrecht hangt. Dan kan je het gewenste product daar reserveren en ophalen. Let op: winkelvoorraad wordt niet online verkocht.
Bij sommige items is er wel een kans dat deze weer binnenkomt. Als dit het geval is, kan je je e-mailadres achterlaten bij het gewenste product en krijg je een e-mail als deze weer op voorraad is. 
Let op! Je krijgt maar éénmaal een mailtje als jouw gewenste product weer terug op voorraad is. Ben je net te laat en is het item weer uitverkocht? Laat dan gerust nogmaals je mailadres achter.
 
Kan ik een item reserveren?
Helaas is dit via de webshop niet mogelijk. Ook als je je product in je winkelmandje hebt, is deze niet gereserveerd. Pas als je betaald hebt, is het product voor jou gereserveerd. Wil je een item in de winkel graag passen? Dan kan je dit product op de website bestellen en afhalen in de winkel. 
 
Kan ik een Bij Keesje cadeaukaart bestellen?
Zeker! Op de website kan je cadeaubonnen van €10, €15, €25 of €50,- bestellen. Wel moet een cadeaubon in één keer besteed worden, in de webshop of in de winkel. 
 
Hoe lang is mijn cadeaubon/tegoedbon geldig?
Een cadeaubon is een jaar geldig. Een tegoedbon 6 maanden. Een tegoedbon kan maar één keer uitgegeven worden. Als je het item retourneert wat met de bon betaald is, verlies je de waarde van de tegoedbon.
 

Retourneren

Wat is jullie retourbeleid?
Je hebt 14 dagen om je bestelling te retourneren en je geld terug te krijgen. Zit je buiten het retourtermijn, dan kunnen we je retournering helaas niet meer verwerken. Voeg je geen retourformulier bij je retournering, wordt je retournering helaas niet verwerkt, omdat we niet kunnen achterhalen van wie de retournering is. We verwachten de retournering in dezelfde staat terug als dat je deze ontvangen hebt.
Items in de sale mogen helaas niet meer retour. 
 
Kan ik mijn item retourneren in de winkel?
Natuurlijk mag dat. Geef bij het retourneren je ordernummer door. Zo kunnen we jouw retour zo snel mogelijk verwerken. Items die in de winkel zijn gekocht, kunnen alleen geruild worden.
 
Worden mijn verzendkosten vergoed als ik mijn bestelling retour stuur?
Helaas zijn de verzendkosten voor jezelf. Daarom raden we aan om goed de product beschrijving te lezen voordat je gaat bestellen. Mocht je nog vragen hebben over de juiste maat, mag je ons natuurlijk altijd een berichtje sturen.
 
Ik wil mijn bestelde item ruilen voor een ander artikel.
Onze voorraad gaat erg snel. Daarom adviseren we om opnieuw een bestelling te plaatsen met het andere artikel. Zodat je zeker weet dat jouw maat/item nog beschikbaar is.
 
Klik hier voor meer informatie over het retourneren.
 

Klachten & Garantie 

Waar kan ik een algemene klacht naar toe sturen?
We vinden het vervelend als je ergens tegen aan loopt of een klacht hebt. Klachten kan je sturen naar het WhatsApp nummer van Bij Keesje: (+31)6 10 00 11 53 of naar het e-mailadres: [email protected]. Graag bij je klacht het ordernummer en het product vermelden en eventueel een foto. We reageren niet op klachten via Instagram DM. 
 
Wat is het garantietermijn?
Op alle items geldt een garantietermijn van 2 maanden. Is één van je items defect? Stuur ons dan een mail via [email protected]. Vergeet niet het ordernummer en een foto van het defecte product erbij te vermelden. Wij zullen dit op een gepaste manier oplossen.
De volgende klachten vallen niet onder de garantie:
 
Gebruikerssporen zoals het pillen van een stof
Slijtage
Beschadiging door nalatigheid of het niet volgen van de wasvoorschriften
Water, val of stootslijtage
Verkleuring
Allergische reactie op een stof of metaal